Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
Canadian Graduate Journal of Sociology and Criminology
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Contact
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 1 (2013)

Vol. 2 No. 1 (2013)

					Afficher Vol. 2 No. 1 (2013)
DOI: https://doi.org/10.15353/cgjsc.v2i1
Publié-e: 2013-04-30

Entire Issue / Numéro Complet

  • Entire Issue / Numéro Complet - Vol 2 Iss 1 Spring/Printemps 2013

    • PDF (English)

Introduction

  • Editors' Note / Note des rédacteur(ice)s

    David C. Hofmann, Carlie L. Leroux-Demir, Noorin Manji
    1-4
    • PDF (English)

Articles

  • Educational Trajectories and Health over the Life Course: A Role for the DSBN Academy?

    Nicole Etherington
    5-19
    • PDF (English)
  • ‘The biggest mistake God ever made was to create junkies’: Unsafe injection practices, health care discrimination and overdose deaths in Montreal, Canada

    Ehsan Jozaghi
    20-34
    • PDF (English)
  • Ghosts and Shadows: A History of Racism in Canada

    Maureen Kihika
    35-44
    • PDF (English)
  • Transforming the Legacy of Indian Residential Schools in Canada into a Public Issue: A Critical Analysis of Michael Burawoy’s Public Sociology

    Konstantin S Petoukhov
    45-58
    • PDF (English)

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Langue

  • English
  • Français (Canada)

Faire une soumission

Faire une soumission

Land Acknowledgement 

The CGJSC/ RCESSC and the University of Waterloo acknowledge that much of our work takes place on the traditional territory of the Neutral, Anishinaabeg and Haudenosaunee peoples. Our main campus is situated on the Haldimand Tract, the land granted to the Six Nations that includes six miles on each side of the Grand River. Our active work toward reconciliation takes place across our campuses through research, learning, teaching, and community building, and is centralized within our Indigenous Initiatives Office

À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.